Saturday 29 September 2012

Pening = Konvo!

Assalammualaikum & Holla Semua!!

 
Konvo = Duit! haha

Pening! Pening! Pening!. Pening kepala aku bila fikir pasal konvo ni, sekarang ni baru aku sedar banyaknya nak pakai duit. Tapi Alhamdulillah sangat2 la sebab at least aku dah keje & boleh la simpan sikit2 untuk cover duit konvo nanti, tu la dulu excited sangat nak konvo cepat2 tapi nasib baik dapat lambat, kalau tak nak bayar guna apa nanti cik Eisya oi?daun? haha =P. 

Tapi yang tengah menjadi masalah sekarang ni, macam mana family aku nak datang nanti? yela, abah aku tak berani nak gerak 1 kereta je dari Johor-Dungun then dengan family aku tak tahu jalan lagi. Uhm, aku pula ada raptai 29hb then konvo tu 3hb, tak sure samada nak stay Dungun terus or balik Johor dulu then baru pergi balik. So, another alternative is family aku datang naik bas, tapi yang jadi masalahnya (pada aku la) duit tambang bas. 1 kepala dah RM 44 so kalau adik2 aku semua nak ikut dah 5 kepala. So pergi-balik, RM 88 x 5 = RM 440!! mak ai, baik pergi naik kereta je macam tu, duit minyak kete pun tak sampai macam tu sekali.

Aisshh, so macam mana ek?korang ada suggestion x?

2 comments:

  1. naik kereta lg jimat..x tau jln,ada GPS kan?hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee..tu la eisya pun rse cam tu gak, tp ntah la, parents lak ckp nak nek bas, xpnt sngt, dlm bas blh tdo je.haha..so wait n see jela cmne.haha

      Delete

Hi,
Thanks 4 the comment,
Budi Bahasa Budaya Kita =)