Thursday 30 August 2012

Gangnam Style? Apa Tu?

Holla semua!!

Aiisshh, sekarang ni semua tengah kecoh gile pasal gangnam style tu. Apa bendanya gangnam style ni? Aku dah tengok video gangnam style ni & pada aku la, tak de benda yang menarik pun cuma maybe sebab lagu dia yang buat orang tertarik kot? Tapi secara tak langsung aku pun dah menaikkan rating lagu tu kat utube.aaisshh -_- .Yang aku dok baca2 & aku paham la, gangnam style ni macam cara hidup orang2 gangnam (dekat korea) & lagu ni sebenarnya ada unsur2 perli tentang cara hidup dyrg tu. Tu la secara ringkas & padatnya tentang gangnam style ni, tapi ada juga orang cakap yang benda alah ni cerita tentang posisi sex. Ntah la ek, aku tak amik pot sangat pun sebab aku tak terberkenan lak dengan benda alah ni.haha

Bila benda ni dah kecoh gile & macam2 andaian dah keluar, memang banyak la komen2 tentang benda alah ni. Tapi aku suka dengan komen Hilal Asyraf:
1. Baik ke tidak? Kalau baik, teruskan. Kalau tak baik, tinggal.
2. Sopan ke tak? Kalau sopan, promosikan. Kalau tidak, buat apa popularkan?
3. Syara' atau tidak? Kalau bendanya sebuah maksiat, melibatkan pendedahan aurat & aksi2 mengiurkn, buat apa promosikan kepada ramai?

2 comments:

  1. hai...wahee blm sempat tgk gangnam style nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eisya tgk pun sbb nak tau apa tu gangnam style ni, curious sngt since adik eisya pun asyik bercerita psal bnde ni.haha

      Delete

Hi,
Thanks 4 the comment,
Budi Bahasa Budaya Kita =)