Monday 27 August 2012

Aisshhh, Bibir Kering Sudah~

Holla semua!!

Sumber gambar: google.com
Bibir kering dan aku bukanlah satu benda yang pelik untuk dikaitkan bersama, lebih kurang dah jadi bestfriend aku la.haha. Aku memang sejak azali lagi ada masalah dengan bibir aku ni. So, dengan masalah ni aku tak leh la nak ada bibir seksi macam angelina jolie tu.haha. Seriesly, memang tension aku dengan bibir aku ni, kalau dia dah start jadi keras2 & time tu tangan aku pun start gatal mengopek2, uhm memang berdarah la jadinya, bila dah darah tu memang tak seksi langsung la jadinya kan.haha

Lip Ice Mentholatum (google)
Sebagai alternative untuk aku memugilkan bibir aku supaya jadi cantik sikit, aku kena berkepit sentiasa dengan lip ice aku ni. Aku guna lip ice perasa strawberry (gambar) & wa cakap sama lu, aku suka gile sebab bila pakai dia akan rasa berangin & akan rasa fresh la. Tapi depend on individual gak coz membe aku ada je yang tak suka sebab dia cakap dah macam makan mentos!haha. Bila guna lip ice pun bukan tahan lama, sebab tu kena sentiasa bawa je kemana-mana, kadang2 bila dah tertinggal tu nasib la, memang kena basahkan dengan air jela jawabnya.

Lip Ice Sheer Colour (google)
Ok, aku tau kalau bibir dah kering memang tak lawa if nak pakai lipstick/lipice yang berwarna coz nanti warna nya akan jadi tak sekata. Maybe korang boleh try cara ni :
1. Mula2 pakai lip ice yang tak ada warna dulu
2. Then baru pakai yang ada colour (buat 2 lapisan la)
Cara ni at the same time boleh buat lambatkan bibir jadi kering.Tapi, if bibir ada yang dah dikopek2, aku tak syorkan korang guna yang berwarna sebab akan jadi buruk nanti.

Hah?tak suka guna lip ice?. Boleh je kalau korang nak guna cara tradisional, korang sapukan madu kat bibir korang tiap2 malam sebelum tido. Memang berkesan sebab aku pun pernah try cara ni, tapi aku tak rajin sangat nak buat tiap2 malam.hee.

No comments:

Post a Comment

Hi,
Thanks 4 the comment,
Budi Bahasa Budaya Kita =)