Monday 30 July 2012

Bercinta di FB, yuukkksss!!

Holla semua!!
Diam tak diam dah masuk hari ke 10 kita berpuasa ek? seriusly, tahun ni aku x sejakun macam tahun2 yg lalu, time2 zaman jahiliyah <skrg dah baik sikit =P> yg asyik kira bila nk raya.haha.

Ok, lets start with the topic <ceewwaaahh, nk bercakap omputih lak ai.haha>. Ok, seriesly, seriouly dan siesly aku tak boleh blah gile dengan org2 yg bercintan cintun bagai fb tu mereka yg punya.haha. <ni konfom ada yg akan ckp aku ni jeles dgn dyrg. But, please la, sikit pun tak ok. Meluat ada lah =P>. Ke aku sorg yg rasa mcm tu?errkkk~. Ni antara sebab yg buat aku tension dengan golongan ni -_-

#1: Alahai, nak bersayang2 berlove2 la pula
Bro & sis sayang, kan dekat fb tu ada chat, message & kalau nak upgrade sikit buat la private group utk korg luahkan perasaan cinta korg tu. YE3, kami tahu yg korg berdua memang lovey dovey couple & the ever best couple la, tapi kalau tiap2 hari 24/7 post status & wall to wall luahkan perasaan korg, adik aku yg umur 2tahun tu pun boleh menyampah, apa lg aku ni, memang nak muntah la jawabnya.

#2: Aisshh, buat penuh news feed aku je dgn wall to wall korg tu.hukhuk
Ni lg 1 yg aku paling3 tak paham. Reply komen tp guna wall to wall, kenapa sayang2 tak balas dekat wall post tu je?. Ok, bila dah jadi macam ni, memang akan keluar la dekat news feed aku post2 lovey dovey korg tu. Then, aku pun aku scroll mouse aku laju2 untuk avoid dari baca post2 tu semua.haha

#3: Apa yg dipost dekat FB tak sama dgn realiti
Ni yg paling aku tak boleh blah gile! haha. Ni aku tulis sebab ada sorang kenalan aku mcm ni.haha. HAHAHA aku tak boleh nak elak dari ketawa. HAHAHA. Ok, aku dah ter'over. Maap -_-. Ok, macam ni, dyrg bajet gile macam dyrg la couple paling romantik dekat dunia ni bila post wall to wall ataupun update status dyrg. Tapi kebenaran tidak pernah menipu <versi papa zola>, padahal ktrg membe2 ni semua tahu yg boleh di katakn setiap hari dyrg tu bergaduh, sampai malas dah nak amik pot lg dyrg gaduh pasal pe.haha. Tp bila update status, memang romantik habis la.haha. Dan bagi mereka yg tak tahu apa2 akan terus komen dekat status tu 'sweetnyee korang ni & bla bla bla'. Ishh isshh isshhh.haha

#4: Sama tajuk dengan no #3.haha
Yg ni kes time belum ada couple dengan bongkak, riak, angkuhnya kutuk membe2 yg dok berlovey dovey kt FB ni. Tapi, bila dia dah bercinta, mak ai, romantik dekat FB mengalahkan senior2 yg lame dah berlovey kt FB ni.haha. So, bila dah jadi macam ni, memang ktrg yg membe2 ni main kutuk belakang la.haha. <aku tahu mengumpat tu dosa, tapi dah tak boleh nak ditahan lagi aura nak kutuk tu =D>

*siapa makan limau, dia yg rasa masamnya.haha. Problem?. If u disagree with me, share what in your mind :)

No comments:

Post a Comment

Hi,
Thanks 4 the comment,
Budi Bahasa Budaya Kita =)